Neem het tempo over van de natuur: haar geheim is geduld.
R.W. Emerson

maandag 31 december 2012

2012 loopt ten einde.


Zo leuk het jaar begon met de geboorte van onze 2e kleindochter zo moeilijk eindigde het maar gelukkig liep het goed af. Ik ben de dans ontsprongen. Dat kunnen 3 anderen niet zeggen hier in het dorp.

Vlak voor mijn verjaardag ging ik naar de bus voor b.evolkingsonderzoek b.orstkanker en nog geen week na mijn verjaardag stond de d.okter op de stoep.
Ze hadden wat gevonden wat nader onderzocht moest worden. Eerst een p.unctie en een e.cho maar niks was er te vinden behalve een ontstoken c.yste die niet lek wou prikken. Och die had ik al zoveel gehad vanaf 1993 was het soms een paar keer per jaar raak en dan ook nog vaak meer dan 1.
De d.okter had gezegd dat ik serieus aan iets anders moest denken en dat dit echt geen c.yste zou zijn.
1 dag was ik van de kaart maar stond al snel weer met beide benen op de grond want ik dacht 1 op de 8 kan het krijgen en er zijn me al heel wat voor gegaan.
Een week moest ik eerst wachten voor ik aan de beurt was voor die p.untie toen weer een week voor het volgende onderzoek. Daarbij werden b.iopten genomen 6 stuks en nog een week wachten toen kwam het verlossende woord dat ze niks konden vinden behalve oude restanten van eerdere c.yste's.

Dus met een heerlijk gevoel stap ik het nieuwe jaar in.

Vannacht krijgen we een loge, de bange hond van de buren dus blijven we lekker thuis, g.lutenvrije oliebollen had ik in november al gekocht op de g.lutenvrije markt.

Op de valreep verloor ik een aantal weken mijn oude horloge waar ik zo trots op was omdat het het enigste horloge was wat een lang leven bij mij heeft gehad n.l 20 jaar en het nooit liet afweten.
Terwijl ik soms om de 3 maanden een nieuwe nodig had. Het kon een dure zijn of 1 van de kermis dat maakte niet uit. Onze zoon zei dan weleens wat doe je dan met dat horloge dat hij als maar stuk is. Het was een raadsel en ik hoop dat deze een lang leven mee gaat. Het is 1 op zonneenergie dat heb ik dan alvast voor bij deze nieuwe.
foto van het web.
Dit jaar sluiten we af met ons leven op 70% inkomen omdat Joh nu zijn 1e loon van Drees kreeg. Dat wil niet zeggen dat we het over de balk gooien nu. Dat hebben we nooit gedaan ook niet toen ik nog werkte. Eerst hebben we gezorgd voor een goed huis want dat is toch de belangrijkste basis voor ons. Verder konden we zelfs met zuinig  zijn dit jaar 8 weken met vakantie gaan op die 70% basis. Verder wil ik iedereen een heel fijn oudjaar toewensen en een gezond en gelukkig nieuwjaar.

4 opmerkingen:

TIO zei

Gelukkig dat ze niets vonden! Ook voor jullie een gezond en gelukkig nieuwjaar!!

Indy zei

Wat een geluk dat je de dans bent ontsprongen!! Gezondheid is toch het allerbelangrijkste in een mensenleven. En een kleindochter...heerlijk moet dat zijn! Een hele fijne jaarwisseling voor jullie. liefs Indy

ver-greetmenietje zei

Lieve Johanna,

2013 is een(nog zo goed als;) onbeschreven blad.
Ik wens jou veel mooie verhalen
om dat blad te vullen!

Wat een geluk dat alles ok is met jou! Gezondheid is toch één van
de allerbelangrijkste dingen in het
leven hé!
Heel veel liefs en dankjewel voor
je fijne reacties en je mooie logjes waar ik altijd wat kan van
opsteken.

Judith zei

poeh gelukkig hoor dat er niets was..en hopelijk wordt 2013 een zo gezond mogelijk jaar voor jullie met vele verhalen van jou hier want ik lees gewoon graag bij je!