Neem het tempo over van de natuur: haar geheim is geduld.
R.W. Emerson

vrijdag 22 februari 2013

Supporter van en vervolg op inlegkruisjes.

Deze week zag ik een actiefilm of zo iets in een flits op t.v. Snel het adres even genoteerd en daarna de website bekeken en me natuurlijk aangemeld. Sinds een half jaar ben ik al bezig om de troep in onze straat op te ruimen door iedere dag 1 iets in de afvalbak te deponeren, helaas is het vaak meer.  Eigenlijk best jammer dat ik van elk ding geen foto heb gemaakt om aan te tonen dat het best veel is.
Ik wist helemaal niet van het bestaan van deze goeie actie. Ben je benieuwd ga dan ook eens kijken.(Zie voor het adres in de zijbalk) Of kijk op Google bij Supporter van schoon. Misschien is er een actie bij jullie in de buurt of wil je zelf iets op touw zetten.

Dan nog het vervolg van de inlegkruisjes. Ik had nog 2 t-shirts van de rommelmarkt liggen bijna nog nieuw en lekker royaal.
De 1e ging mis, ik ben ook zo'n gewoonte dier, knipte toch weer een zijnaad.
Deze liet ik even voor wat het was en nam het volgende shirt, een groene en maakte op het elastiek na een onderbroek met een midden voornaad  Eventueel kan je die voornaad ook nog wegwerken met een bandje, kantje of een mooi sierstiksel tot aan het knoopsgat. Aan het inlegkruisje een piep klein knoopje en nu is hij klaar voor de test. Ik heb er wel vertrouwen in. Helaas heb ik geen elastiek meer, morgen nog eens kijken of ik toch nog niet ergens wat kan vinden. En het idee van de inlegkruisjes spreekt me wel aan, ik hoop dat de dame waarvoor ze bedoeld zijn ze zo ook kan gebruiken.
Voor degene die niet kunnen naaien, je zou in de winkel kunnen zien voor ondergoed met een naad aan de voorkant, torn een piepklein stukje naad los, wel weer goed afhechten. Een inlegkruisjes kan je bijna met de hand wel maken met de festonsteek.


Super blij ben ik in elk geval met ondergoed voortaan zonder zijnaad. 

2 opmerkingen:

Elizabeth zei

nou dank je wel... dit is dus de vondst van het vastmaken van zelfgemaakt maandverband.. Helemaal goed.. Ik zit er over te denken om je voorbeeld maar eens te volgen en te kijken of ik zelf ondergoed kan maken. Ik moet toch nieuw kopen, dus kan ik wel iets zelf uitproberen.
eerst maar eens die markt en dan ga ik eens nadenken over kleding (en dus ondergoed)

Jo enjoh zei

Elizabeth, ik heb zelf het onderbroekje gehouden en 2 inlegkruisjes en als het broekje aan de beurt is test ik hem nog steeds en ik vind het de uitvinding.
Ik had een gewone molton maar de baby molton valt beter. De molton die ik kocht was met ribbels. Doordat ik hem waste en in de droger deed was hij wel lekker dik geworden.